Vajon ismered az eladás minden csínját-bínját?

Töltsd ki 2 perces értékesítői tesztünket, és megtudod!

 

1. Mi alapján dönt a vétel mellett a vevő?
a. Ár.
b. Minőség.
c. Érzelmek.
2. „Mi az, ami a legnagyobb hatással van a vevőre a döntésekor?”
a. Az első benyomás.
b. Az értékesítő felé kialakult bizalom.
c. Az értékesítő megjelenése.
3. Melyik vevőre kell több időt, figyelmet fordítani?
a. Az új vevőre.
b. A reklamáló vevőre.
c. A törzsvevőre.
4. Mikor kell a zárásra kísérletet tenni?
a. Ha a vevő kijelenti, hogy kéri a terméket/szolgáltatást.
b. Ha a feleknek sikerült megegyezniük az árban.
c. Ha az értékesítő a megfelelő kérdésre vételi jelzést kap.
5. Mit kell tennie az értékesítőnek, ha a vevő rákérdez a termék tulajdonságára?
a. Elmagyarázza, hogy az a tulajdonság milyen előnyökkel jár a vevő számára.
b. Visszakérdez.
c. Bemutatja a kérdéses tulajdonságot.
6. Az üzleti megbeszélés vége felé azt a megjegyzést teszi a vevő, hogy „Attól tartok, ez nem fog összejönni...”. Mit kell tennie az értékesítőnek?
a. Vissza kell kérdeznie: „És miért nem?”
b. Azt kell mondania: „Nagyon sajnálom, de az akció csak mára érvényes!”
c. Azt kell mondania: „Tudok adni 5% árengedményt, de ez az utolsó lehetőségem!”
7. A vevő azt mondja, hogy most nem tud dönteni. Hogyan folytatod a beszélgetést?
a. „Nekem az a dolgom, hogy segítsek Önnek. Van valami, amivel előre tudjuk lendíteni az ügyet?”
b. „A mi áraink a legjobbak, máshol biztosan nem kapja meg ennyiért!”
c. „Tudok adni 10% árengedményt, de ez az utolsó lehetőségem!”
8. Milyen kérdés feltevése a helyes, amikor a vevő azt mondja a végén, hogy „Köszönöm, nem kérem!”?
a. „És miért nem?”
b. „Megértem Önt, nem könnyű dönteni. Ha tudok adni árengedményt, érdekelné a dolog?”
c. „Pedig érdemes meggondolni, mert holnapra már nem lesz belőle!”
9. Mi az ügyfél célja a falkifogással?
a. Elkerülni a vásárlást.
b. Elérni, hogy további információt kapjon.
c. Az eladás menetének lassítása.
10. A vevő azt mondja a távozás előtt, hogy „Még körül akarok nézni, majd visszajövök.” Mit mondasz neki?
a. „Ha adok 10% kedvezményt, akkor megveszi most?”
b. „Sajnos nem biztos, hogy tudom tartani ezt az árat.”
c. „Természetesen nézzen körül, de ne kapkodja el a döntést, mert ha visszajön, lesz egy meglepetésem az Ön számára.”